DIJETE KOJE NIKAD NE TREBA PROBATI

0

Deluje kao da se doslovno svakog dana pojavi po neka nova dijeta koja obećava brz gubitak kilograma.
Većina njih se zasniva na istom principu: odaberite nekoliko namirnica, pripišite im „magična“ svojstva i ubedite ljude da će ako budu jeli samo njih sigurno smršati u kratkom vremenskom roku.

Iako je to možda tačno, ono što ni jedan autor takvih dijeta ne priznaje je da vam njegova „kreacija“ može narušiti zdravlje, a da i ne govorimo o brzom vraćanju izgubljenih kilograma.

Predstavljamo vam neke „popularne“ dijete koje bi trebalo da izbegavate.
DIJETA PO KRVNIM GRUPAMA
Dijeta po krvnim grupama bazira se na pretpostavci da u zavisnosti od toga koja ste krvna grupa, vaš organizam različito reaguje na određene namirnice.

Na primer, osobe sa nultom krvnom grupom treba da jedu meso, povrće i voće, a izbegavaju žitarice i mlečne proizvode. Oni sa A krvnom grupom treba da budu vegetarijanci, dok B krvna grupa treba da izbegava piletinu, kukuruz, žitarice, paradajz, kikiriki i susam.

Međutim, ova dijeta nema nikakvo uporište u nauci, pa u zavisnosti od toga koja ste krvna grupa, možete biti u velikom problemu, kada eliminišete previše grupa namirnica. Osim toga, nema nikakvih dokaza da se zahvaljujući ovoj dijeti može smršati.
DIJETA MESEČEVIH MENA
Poznata i kao lunarna dijeta, ova dijeta zasniva se na jednostavnom gladovanju u danima punog ili mladog meseca.

Navodno se za samo jedan dan gladovanja (dozvoljeni su voda i blagi čajevi), može smršati i do tri kilograma. Iako je tačno da će vam vaga pokazati manje kilograma posle mladog meseca, reč je o izgubljenoj vodi, pa će se kazaljka vrlo brzo vratiti na staro.
DIJETA SA KOLAČIĆIMA
Holivudska dijeta sa kolačićima bazira se na tome da svaki dan treba da pojedete specijalne kekse bogate proteinima i vlaknima u vrednosti od oko 600 kcal, za doručak, ručak i užine, a zatim pojedete normalnu večeru. Ukupan dnevni kalorijski unos ne treba da pređe 1.200 kcal.

Ako se pridržavate ovog rigoroznog plana, verovatno ćete smršati, ali ćete se osećati loše i postoji mogućnost da ćete se prejesti za večeru.
DIJETA PET ZALOGAJA
Jedite šta želite, ali samo po pet zalogaja. Osmislio ju je lekar Alvin Luis, koji kaže da ćete smršati ako preskočite doručak, a zatim za ručak i večeru pojedete po pez zalogaja bilo koje hrane.

Iako je tačno da treba da se držite manjih porcija, ukoliko želite da smršate, pet zalogaja je zaista premali obrok.

Osim toga, trebalo bi da celog dana unosite zdrave namirnice bogate nutrijentima, kako biste telu dali potrebno gorivo.
LIMINADA DIJETA
Ova dijeta je poznata već decenijama i postoji u raznim varijantama. Osnova je ista: treba da nekoliko dana pijete samo mešavinu limunovog soka, javorovog sirupa, ljute aleve paprike i vode.

U suštini, pijete diuretik, a ne jedete ništa. Na taj način, izgubićete višak tečnosti iz organizma, ali ne i masne naslage, pa ćete čim pređete na čvrstu hranu, vratiti sve što ste izgubili.

Osim toga, zbog gladovanja i gubitka elektrolita mogu se javiti vrtoglavica, mučnina i simptomi dehidracije.
HCG DIJETA
Ova, možda i najopasnija dijeta, ograničava vas na svega 500 kcal dnevno, dok svakodnevno treba da uzimate humani horionski gonadotropin, hormon za koji pojedini tvrde da suzbija apetit.

Međutim, za njihove tvrdnje nema dokaza, pa je verovatno reč o placebo efektu.

Možda ćete smršati na ovaj način, ali to je samo zbog ekstremnog smanjenja kalorijskog unosa koji, zna se, nije preporučljiv nikome.
KUPUS DIJETA

„Majka“ svih dijeta sa jo-jo efektom, kupus dijeta, zasniva se na supi napravljenoj od ovog povrća, koja se jede nekoliko puta dnevno, tokom jedne nedelje, uz još neke namirnice. Recimo, jednog dana jedete samo supu, banane i nemasno mleko.

Kratkoročno, može se desiti da smršate, jer je reč o niskokaloričnoj dijeti prepunoj vlakana i vode.

Međutim, svi kilogrami koje izgubite na ovaj način će se vratiti, a telo će biti „izgladnelo“ zbog nedostatka ostalnih namirnica.

Nema komentara

Ostavite komentar

tri × 3 =