GOOGLE SVET: Jagodina se po Jeli poznaje, Paraćin po Eurolinu

Život se više i ne može zamisliti bez interneta. Preko interneta kupujemo, čitamo vesti, istražujemo, učimo, reklamiramo se. Kada ste poslednji put proveli dan a da niste „guglali“?

Hteli to da priznamo ili ne, offline je danas luksuz koji retko ko sebi „dozvoljava“. Ogromna većina informacija koja dodje do nas u toku jednog dana – dolazi upravo iz ovog „online sveta“. Ali, koliko god on nama značio za učenje, saznavanje, istraživanje,toliko nam internet može pružiti i povratnu sliku o nama samima, o našem društvu, svetu, ali i sredini u kojoj živimo.

Aleksandar Ratković

Eksperta za Gugl Aleksandra Ratkovića, inače osnivača  firme „Neparno 10“ koja se bavi SEO optimizacijom za Google, pitali smo kako su Jagodina, Ćuprija i Paraćin „plasirani“ u ovoj internet sferi. Zanimalo nas je kada i zašto ljudi najviše traže ove gradove na internetu, u kom kontekstu i kom vremenu ponajviše. Kako nas vidi i kako nas pretražuje ostatak Srbije i sveta?

Kada je Jagodina u pitanju, najpopularniji upiti na Guglu vezani za ovaj grad su u vezi Jele, firme za proizvodnju nameštaja stacionirane u ovom gradu. Među najpopularnijima su, naravno, i akva park, vremenska prognoza (koju ljudi guglaju, verovatno, zbog posete akva parku), Fudbalski klub Jagodina, Radio Jagodina, Pedagoški fakultet i ovdašnji Forma ideale.

  • Što se Ćuprije tiče, stvar je jasna – ovaj grad internet korisnicima bitan je zbog Visoke medicinske škole koja se u njemu nalazi, i prvih pet najpopularnijih upita vezani su baš za ovu ustanovu. Paraćin, pak, popularnost na internetu stiče uglavnom pretragama reda vožnje prevoznika Eurolin, a ljudi su potraživali i Fabriku stakla – priča osnivač agencije Neparno 10.

Ako govorimo o sferama interesovanja, Jagodina medju ovom trojkom vodi, i to čak 10 puta više pretraga je bilo u korist ovog grada u odnosu na Ćupriju i Paraćin. Od turističkih atrakcija, na internetu su ljudi potraživali u Jagodini najviše Akva park, u Paraćinu hotel Orbis, a u Ćupriji restoran Plava laguna. Vesti se, takodje, čitaju najviše za Jagodinu, ali još nešto iznenadjujuće što nam Gugl trendovi otkrivaju jeste da su najčitanije vesti – zapravo vremenske prognoze.

  • Jagodina ima ubedljivo više pretraga i u sferi sporta, umetnosti, hobija i razonode, hrane i pića, kupovini, industriji, a Ćuprija dominira u pretragama vezanim za zdravlje, obrazovanje i književnost, dok se Paraćin u svim kategorijama našao ili na sredini ili dnu prikaznog grafikona – kazao je Ratković.

Jagodina je najveću popularnost na internetu doživela u julu 2014. godine, iako je i do tada njena popularnost rasla, posebno počev od leta 2007. od 2004. godine, kada je popularnost ova tri grada – Jagodine, Ćuprije i Paraćina – bila na sličnom nivou, situacija se polako menja, da bismo danas imali gotovo drastične razlike – Ćuprija i Paraćin su, generalno, sve vreme, skoro tri puta manje popularni u onlajn svetu – kaže Ratković za Centralmedia.

Ono što je možda nekima neočekivano jeste da je Ćuprija mnogo više tražena od Paraćina. Prosečno interesovanje internet korisnika za Jagodinu je oko 51 procenat,  za Ćupriju 20 procenata, a za Paraćin 16 procenata u odnosu na maksimum dostignut u odredjenom trenutku.

  • Najviše guglanja vezano za Jagodinu ima iz Srbije, logično, a na drugom mestu su posetioci iz Crne Gore, zatim dolaze na red stanovnici Bosne i Hercegovine i Makedonije. Ista je stvar i sa Ćuprijom i Paraćinom – ispričao nam je sagovornik.

Doba u kome živimo je dobra procvata internet kulture i mnogi kažu da smo do prekomernog „trošenja“ interneta došli do toga da je on počeo trošiti nas. Medjutim, prema rečima Aleksandra Ratkovića… internet je najmoćnije sredstvo današnjice ukoliko znate da ga koristite. …….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *