PROMOCIJA DESTINACIJE ZLATIBOR NA VISOKOM NIVOU

ČAJETINA- Početak 2021. godine obeležilo je otvaranje najveće zlatiborske atrakcije ”Gold gondole”, a zimsku sezonu rekordna posećenost, uprkos nepovoljnoj epidemiološkoj situaciji. Predstavljanje blagodeti i sadržaja kojima ”zlatna planina” raspolaže, da bi širokom spektru gostiju približili ponudu ovog posećenog mesta, važan je deo marketinške strategije ozbiljno planirane u Turističkoj organizaciji Zlatibor. – U proteklom periodu, koji je obeležila epidemija koronavirusa, domaći i gosti iz regiona pokazali su da su verni ”zlatnoj planini”, tokom pandemije bili su glavni posetioci Zlatibora. Prema njima smo iz tog razloga ove godine usmerili naše marketinške aktivnosti. Pored učešća na ”Good food wine” festivalu i izložbi ”Biram Srbiju”, Turistička organizacija Zlatibor odazvala se pozivu Nacionalne turističke organizacije i predstavila svoju ponudu na sajmovima turizma u Nišu i Kragujevcu. Aktivno smo učestvovali i na 11. Turističkom forumu Srbije i Rusko-srpskom kulturnom forumu – kaže za elektronske novine direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović.

On podseća da je Zlatibor minulog leta sproveo jednu od najvećih promotivnih kampanja na domaćem tržištu: pod sloganom ”Zlatibor – otkrijte gde počinje vaša priča” zaposleni u Turističkoj organizaciji obišli su čak 15 većih gradova Srbije, gde su održali zapažene promocije.

– Ove godine nismo izostavili ni naše drage goste iz regiona koji su godinama najbrojniji na Zlatiboru, pa smo pored organizovanih promocija u gradovima Crne Gore učestvovali na sajmu turizma u Banjaluci. A bili smo i deo studijske posete turističkim destinacijama Istre koju je TO regije Zapadna Srbija organizovala – dodaje Živanović. Turistička organizacija Zlatibor bila je tokom 2021. domaćin važnim gostima, novinarskim ekipama i svetskim organizatorima putovanja. Dobar glas o Zlatiboru daleko se proširio, pa su početkom godine na planini boravili ambasadori Egipta i Češke čijom posetom su utemeljeni planovi za unapređenje saradnje na polju turizma i velikih investicija, jer se, prema rečima ambasadora, Zlatibor izdvaja od svih drugih destinacija u Srbiji i posebno je privlačan za ulaganja. Turistička organizacija bila je domaćin i predstavnicima velikog ruskog turoperatora ”Pegas turistik”, a planinu su posetili novinari iz Mađarske, blogeri iz Nemačke i Velike Britanije, kao i televizijska ekipa prvog kanala ruske nacionalne televizije. Oni su svojim reportažama i putopisnim pričama, oduševljeni gostoprimstvom, lepotama zlatiborske prirode, bogatom turističkom ponudom i brojnim sadržajima, svetom pronosili dobar glas o Zlatiboru. Velika sredstva i napore uložila je Turistička organizacija Zlatibor tokom 2021. u digitalnu promociju, gde je postavila visoke standarde.

– Društvene mreže i zvaničan sajt koristimo kako bismo u javnost plasirali i naše promotivne kampanje koje sprovodimo pred svaku turističku sezonu – naglašava direktor TO Zlatibor i dodaje: – Tokom 2021. sproveli smo veoma interesantne i zapažene kampanje. Početkom godine u okviru kampanje ”Tvoj Zlatibor te čeka” objavljeni su novi zimski spotovi Zlatibora koji slikom i zvukom najbolje dočaravaju svu lepotu zlatiborske zime i aktivnosti na snegu. Letnju sezonu obeležio je serijal od nekoliko video epizoda kojima smo prikazali zlatiborske pejzaže, otkrili manje poznate destinacije i podsetili na sadržaje i aktivnosti u kojima gosti planine najviše uživaju. Promotivnim spotovima predstavili smo ”Gold gondolu”, pešačke staze Zlatibora, novi izgled Kraljevog trga i jezera, gastronomske đakonije i prednosti odmora na selu. Video spotovi najpoznatijih zlatiborska sela prevedeni su na engleski, ruski i kineski jezik i, što je najznačajnije, dostupni su javnosti na zvaničnom jutjub kanalu TO Zlatibor – ističe Živanović. Značajnu ulogu u promociji zlatiborskog turizma ima i nedavna kandidatura sela Gostilja na konkursu ”Najbolje turističko selo sveta”. Raspisala ga je Svetska turistička organizacija Ujedinjenih nacija, a kandidaturu je na poziv resornog ministarstva podnela Turistička organizacija Zlatibor. U jakoj konkurenciji lepih i uređenih srpskih sela odabrana su tri koja su u ovom izboru predstavljala Srbiju: uz Gostilje tu su Mokra Gora i Tršić. Na kraju je Mokra Gora, među 170 kandidata iz 75 država, stekla priznanje najboljeg turističkog sela na svetu, a Gostilje ušlo u najuži krug ovog izbora i, kako je rekla ministarka turizma Tatjana Matić, možda već sledeće godine bude proglašeno kao jedno od najboljih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *