JAVNA RASPRAVA O IZMEŠTANJU PRUGE IZ JAGODINE

Gordana Jovanović – Pruge su u funkciji građana, a ne obrnuto  

Projektni timovi izradiće novi predlog trase brze pruge Beogard – Niš u delu koji prolazi kroz Jagodinu i  koja će biti van grada,  odnosno pruga bi trebalo da bude izmeštena iz grada, to je zaključak današnje javne rasprave  kojoj su prisustvoali predstavnici resornih ministarstava, projektanti, lokalne samouprave, kao i zainteresovani.

-Ne umanjujemo značaj projekta modernizacije pruge Beograd – Niš, jer je od kapitalne važnosti za Jagodinu i celu našu zemlju, ali nama su, pre svega, značajni interesi naših građana. Imamo zajednički stav o tome da su pruge u funkciji građana, a ne obrnuto, kazala je gradonačelnica Jagodine Gordana Jovanović u sali Skupštine grada Jagodina na drugoj javnoj raspavi o trasi brze pruge Beograd- Niš u delu koji treba da prođe kroz Jagodinu. Gradonačelnica Jagodine Gordana Jovanović je podsetila da su građani pokrenuli peticiju o imeštanju pruge van grada i da ih tome podržava lokalna samouprava.

Predstavljeni projekat predviđa zatvaranje prelaza kod starog Juhora i usmeravanje saobraćaja na dva nadvožnjaka, te podizanje zvučnih i sigurnosnih barijera visokih sedam metara na trasi kroz Jagodinu. Taj predlog građani nisu prihvatili i izneli su mnogobrojne činjenice koje projektanti nisu ispoštovali prilkom projektovanja, a posebno na negativne posledice brze pruga u budućnosti po živote građana, saobraćaj i privredu na istočnoj strani grada.  Predlagači peticije su pokušali da dodatnim informacijama ukažu predstavnicima državne vlasti i projektantima na svu pogubnost ovakvog rešenja, pa su izneli podatke o saobraćaju da recimo preko prelaza koji se planira za zatvaranje obavlja 60 odsto saobraćaja, da će dosadašnja trasa od 300 metara posle zatvaranja prelaza biti duža od 5 do 8 kilometra, da će građanima biti otežano korišćenje najosnovnijih usluga i zadovoljenje potreba, da će zbog toga zagađenja biti višestruko veća.

Projektanti su se pravdali da su imali projektni zadatak da na postojećim trasama planiraju brzu prugu zbog skuplje izrade nove trase, da su imali stare podatke o industrijskim kolosecima koji nisu u upotrebi nekoliko decenija što govori da nisu ni izašli na teren koji treba da projektuju, da su navodno merili protočnost saobraćaja perko nadvožnjak i prelaza ali nisu ubedili građane u imaginarne podatke koje su pokušali da predstave. Oni se nisu bavili bavili alternativnim trasama, koje bi imale budućnost i zadovoljile potrebe građana. Čak su izneli podatak da bi kros stanicu u Jagodini dnevno prolazilo 84 putničkih i 104 teretnih vozova, što izazvalo buru negodovanja kod građana.